Σπύρος Μπιμπίλας: Ο «γραφικός» με τα ροζ και κίτρινα παντελόνια που γι’ αυτόν μιλάει όλη η Ελλάδα!

Πριν από 65 χρόνια γεννήθηκε στο κέντρο του Πειραιά ο μικρός Σπύρος Μπιμπίλας. Σε ένα νεοκλασικό πίσω ακριβώς από το Δημοτικό Θέατρο, σε μια γειτονιά που περνούσε ακόμη η μαϊμού , ο παγοπώλης, και ο μανάβης με το άλογο.

Advertisement

Τα σχολεία που πήγε ήταν η Ράλλιος παιδαγωγική Ακαδημία, η Ιωνίδειος Σχολή και η Δραματική σχολή «Ο Πειραϊκός σύνδεσμος», τελειόφοιτος και της Νομικής.

Από πολύ μικρός ο Σπύρος κάθε Σαββατοκύριακο έβλεπε πάρα πολύ σινεμά και αυτό τον έκανε να αγαπήσει το συγκεκριμένο επάγγελμα. Από τότε που θυμάται τον εαυτό του ήθελε μόνο να γίνει ηθοποιός. Το παιδικό του όνειρο έγινε πραγματικότητα γι αυτό όπως δηλώνει «Είμαι ένας πάρα πολύ ευτυχισμένος άνθρωπος».

Advertisement

Όταν τέλειωσε την δραματική σχολή του Πειραϊκού συνδέσμου μαζί με απόφοιτους του Εθνικού θεάτρου κάνανε μία ομάδα «Το ασκητικό θέατρο» και ξεκινήσανε μετά την δικτατορία, να παίζουν. Οι ομάδες αυτές ήταν μόνο τέσσερις, οπότε τις επιδοτούσε το υπουργείο πολιτισμού γιατί δήλωνε ότι μέσα από αυτές τίς ομάδες, βγαίνει μία πολύ σημαντική φουρνιά νέων ηθοποιών. Και ήταν αλήθεια γιατί από αυτές βγήκε η Κονιόρδου, ο Κιμούλης, ο Βούρος και άλλοι πολλοί.

Αρχίσαν λοιπόν να κάνουν παραστάσεις πού τις έβλεπε το πολύ θεατρόφιλο και ψαγμένο κοινό, πηγαίνανε σε διεθνή φεστιβάλ, παίζανε κλασσικά έργα και γράφανε οι εφημερίδες της εποχής ότι μέσα από αυτές τις ομάδες δημιουργείτε το καινούργιο θέατρο τέχνης.

Advertisement

Από τις ομάδες αυτές ξεπετάχτηκε και ο Σπύρος Μπιμπίλας που τον επέλεξε ο σπουδαίος Μάνος Χατζιδάκις για την πορνογραφία και έκτοτε ακολούθησε μία μεγάλη θεατρική πορεία από εμπορικό και πολύ σημαντικό επιχορηγούμενο θέατρο όπως ήταν του Μηχαηλίδη, του Κακλέα, του Μεσάλα και την Επίδαυρο όπου έχει παίξει πολλές φορές. Παράλληλα ακολούθησε και η πορεία στην τηλεόραση με το θέατρο της Δευτέρας σε πολύ δραματικούς ρόλους με πιο ηχηρό σήριαλ τους Ιερόσυλους που τον έκανε πολύ γνωστό στο ευρύ κοινό.

Η σεναριογράφος Ελένη Μαβίλη τον βλέπει σε μια παράσταση της Επιδαύρου, διέγνωσε σε εκείνον το κωμικό του ταλέντο και η ιδιωτική τηλεόραση μπαίνει στη ζωή του το 1990 με την τηλεοπτική σειρά του mega «Χάϊ Ροκ» συμπρωταγωνιστής του Πέτρου Φιλιππίδη και του Τάσου Χαλκιά. Από εκεί ξεκίνησε μία άλλη πορεία σε πολύ κωμικά σήριαλ με αποτέλεσμα να έχει παίξει έως τώρα σε 135 από μικρούς, guests, έως μεγάλους ρόλους.

Έκανε μία ετερόκλητη καριέρα αυτά τα 45 χρόνια επαγγελματικής πορείας, μεταξύ εμπορικού, ποιοτικού, επιχορηγούμενου «και σπάνια μπακατέλας» όπως λέει.

Παράλληλα με την τηλεόραση και το θέατρο μια άλλη μεγάλη αγάπη του Σπύρου είναι τα παιδιά. Η αγάπη του αυτή τον οδήγησε στις μεταγλωττίσεις. Είναι η φωνή του Bugs Bunny για 40 χρόνια, ο Ιάγος, ο Νίλς χόλγκερσον, ο γκρινιάρης κι ο σκουντούφλης από τα στρουμφάκια και τόσα άλλα. Είναι ο μοναδικός που έχει μεταγλωττίσει τόσους πολλούς ήρωες.

Πως γίνεται στα 45 χρόνια καριέρας να είσαι με όλο το ελληνικό θέατρο φίλος. Όλοι να σε αγαπάνε.

«Λόγω του καλού μου χαρακτήρα. Σχεδόν δεν έχω τσακωθεί παρά 3-4 φορές μόνο και μετά τα έβρισκα. Μερικές φορές έκανα κουράγιο και έσφιγγα το στομάχι μου λέγοντας ότι επειδή αγαπάω πολύ αυτή τη δουλειά, δέχομαι τους ανθρώπους όπως είναι και πορεύομαι με αυτό. Αυτή ήταν η φιλοσοφία ζωής μου και δεν βγήκα χαμένος. Βέβαια τώρα με τα σκάνδαλα που έχουν βγει, καταλαβαίνω ότι ήμουν κι εγώ μέσα στη συνομωσία σιωπής και στην ομερτά όλων. Βλέπαμε πράγματα και δεν μιλάγαμε, ενώ θα έπρεπε να έχουμε μιλήσει όλοι ανεξαιρέτως. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν φύγει από την ζωή κι έχουν κάνει χειρότερα πράγματα από αυτά που τώρα κατηγορούνται οι άνθρωποι της γενιάς μου. Είχα ακούσει και ακόμη ακούω από παλιούς πρωταγωνιστές απίστευτες ιστορίες. Απλά τα πήρε ο χρόνος στο πέρασμά του και χάθηκαν.»

Γιατί η σπουδαία ηθοποιός και καλή σου φίλη Δέσποινα Στυλιανοπούλου βγήκε στην εκπομπή της Ναταλίας Γερμανού και είπε ότι στην δική της την γενιά δεν είχε βιώσει τέτοιες καταστάσεις. Αυτά τα πράγματα δεν υπήρχαν…

«Μάλλον δεν θυμάται καλά. Εγώ έχω ακούσει το ακριβώς αντίθετο και για πάρα πολλούς. Ότι συνέβαιναν ακριβώς τα ίδια. Οι εποχές δεν αλλάζουν, ούτε οι άνθρωποι αλλάζουν. Οι κακοί χαρακτήρες πάντα θα υπάρχουν, η κατάχρηση εξουσίας πάντα θα υπάρχει, εύχομαι όμως η καινούργια, ελπιδοφόρα γενιά ηθοποιών που μεγαλώνει μέσα στην φτώχεια και στον εξευτελισμό που είναι πιο σπουδαγμένη από την δική μας, να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι. Να μην φτάσουν στο σημείο που φτάσανε άνθρωποι της δικής μου γενιάς. Αυτή η γενιά δουλεύει με ελάχιστα χρήματα. Σε εμάς υπήρχε άνθιση, κάναμε περιουσίες και όσοι είχαμε μυαλό τις κρατήσαμε.»

Πώς ένιωσες ως πρόεδρος του ΣΕΗ όταν έμαθες τα γεγονότα για πρώτη φορά;

«Όπως είπαμε, μερικά τα γνώριζα. Κάποια όμως που γινόντουσαν κεκλεισμένων των θυρών και τα έμαθα και εγώ τώρα, όπως όλοι μας, μου έχουν δημιουργήσει απογοήτευση, θλίψη, ένα κενό. Μερικές φορές δεν μπορώ να κοιμηθώ τα βράδια γιατί σκέφτομαι πως άνθρωποι που πίστεψα πολύ, έκρυβαν και έναν δεύτερο χαρακτήρα που δεν μπόρεσα να διαγνώσω.»

Τώρα συνεχίζετε και δέχεστε πολλές καταγγελίες;

«Ναι! Όχι εγώ ως πρόεδρος. Υπάρχει μια επιτροπή του πειθαρχικού που δέχεται τις καταγγελίες. Εγώ δεν ξέρω και δεν μαθαίνω ούτε από ποιόν είναι, ούτε ποιόν αφορά. Θα αργήσω να τις μάθω. Όταν κι εφόσον περάσουν από συμβούλιο, αλλά αυτή είναι μία μακροχρόνια διαδικασία. Στο θέμα αυτό σαν ΣΕΗ θέλουμε να είμαστε απολύτως νόμιμοι, τυπικοί και προσεκτικοί.»

Ποια είναι η επόμενη μέρα;

«Πιο καθαρή. Θα έχει έρθει μία κάθαρση στο θέατρο. Θέλουμε να δημιουργηθεί ένας κωδικός δεοντολογίας συμπεριφορών έως πού φτάνει η εξουσία του καθενός ώστε στο μέλλον να μην συμβαίνουν τέτοια απίστευτα περιστατικά. Για παράδειγμα κανείς να μην πηγαίνει μόνος του σε ένα σπίτι για οντισιόν νύχτα, γιατί αν παραβεί τον κώδικα δεοντολογίας που θα του το απαγορεύει, θα είναι το ίδιο συνυπεύθυνος κι αυτός που το έπαθε με αυτόν που το κάνει. Γιατί θα μπορεί αν του γίνει πρόταση να πάει νύχτα σε ένα σπίτι για οντισιόν, να καταγγείλει αυτόν που του έκανε την πρόταση.»

Ο Σπύρος Μπιμπίλας εκτός από πρόεδρος του ΣΕΗ είναι και επίτιμος πρόεδρος του ΤΑΣΕΗ, μέλος του Διοικητικού συμβουλίου του Διονύσου και έχει διατελέσει 2 χρόνια στο διοικητικό συμβούλιο του ΚΘΒΕ και στο ΔΣ του ΟΕΘ. Πώς αναμίχθηκε όμως με τα κοινά;

Όταν ήταν 22 ετών είχε υπογράψει συμβόλαιο να παίξει σε μία ταινία. Τα γυρίσματα ξεκίνησαν, αλλά ποτέ δεν τον κάλεσαν να πάρει μέρος. Τότε και παρά τις απειλές του πασίγνωστου παραγωγού ότι θα τον εξαφανίσει και δεν θα βρει ποτέ ξανά δουλειά  πήρε το συμβόλαιο του, πήγε στο ΣΕΗ, διεκδίκησέ τα χρήματα του και τα πήρε. Η ιστορία έδειξε ότι ο Σπύρος έγινε ένας μαχητικός άνθρωπος. Λόγω της απειλής του παραγωγού μπήκε στο σωματείο και όχι μόνο δεν χάθηκε, αλλά έφτασε σήμερα να τον παίρνει τηλέφωνο η πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Κι όμως, όλα αυτά τα χρόνια υπήρχαν πολλοί που είχαν πάρει τον Σπύρο στην πλάκα. Ο τύπος με τα ροζ και κίτρινα παντελόνια που βγαίνει στις εκπομπές. Ο γραφικός που κάνει τα γενέθλιά του σε belly dance μαγαζιά. Κι εκείνος έλεγε «Αφού δεν με ξέρετε καλά γιατί κάνετε πλάκα εις βάρος μου; Επειδή είμαι ένας χαρούμενος άνθρωπος;»

«Το έχω πει σε πολλούς δημοσιογράφους αυτό. Γι’ αυτό επιτέθηκα στην τηλεόραση στον κύριο Περρή, ο οποίος προ 10ετίας στις εκπομπές του Θέμου, έκανε πλακίτσα εις βάρος μου κι ας το αρνείται τώρα. Γι’ αυτό είπα πρόσφατα ότι, όταν πήγα στον γάμο της Μαρίας Μπεκατώρου, υπήρχαν κανάλια που λέγανε. Ποιος άλλος θα πήγαινε; Ο μαϊντανός ο Μπιμπίλας. Σήμερα όλοι υποκλίνονται και στην Μπεκατώρου και σε εμένα. Αυτό δείχνει ότι οι άνθρωποι ελαφρά την καρδία κάνουνε βλακείες. Εγώ τους συγχωρώ και ευχαριστιέμαι πολύ που όλοι σήμερα έχουν αλλάξει γνώμη. Αλλά αυτό το έκανα με την αξία μου, γιατί πάντα ήμουν σοβαρός άνθρωπος, αυτοί δεν το είχαν καταλάβει .»

Τον έχουν κατηγορήσει μεγάλοι πρωταγωνιστές πως είναι ντροπή του να πηγαίνει σε μικρά κανάλια να δώσει συνεντεύξεις.

«Τα τιμώ μια ζωή τα μικρά κανάλια, τα μικρά sites, τις μικρές εφημερίδες. Δεν μου κάνουν κακό. Γιατί να μην βγω για παράδειγμα στον Αλέξανδρο Πετρίδη που είναι φίλος μου και τον εκτιμώ; Γιατί το διάβασα κι αυτό: Ο Σπύρος Μπιμπίλας που πηγαίνει σε κάθε είδους εκπομπή. Γούστο μου και καπέλο μου!»

Σου έχει τύχει στα 45 χρόνια που βρίσκεσαι στον χώρο σεξουαλική, ψυχολογική ή λεκτική παρενόχληση;

«Σεξουαλική παρενόχληση ουδεμία. Πέρασα στο απόλυτο ντούκου. Λεκτικές συμπεριφορές πάρα πολλές, όχι μόνο εναντίον μου αλλά και εναντίον συνεργατών σε πρόβες. Απλά πρέπει να πω ότι οι πρόβες είναι ένα προϊόν μιας μεγάλης έντασης ψυχολογικών αντεγκλήσεων. Όταν και ο σκηνοθέτης είναι ένας άνθρωπος πολύ εκρηκτικός, μπορεί να του ξεφύγει και να παραβεί τα όρια. Έχω δει τραπέζια να πετιούνται προς τους ηθοποιούς, απίστευτες ύβρεις. Όπως όμως είπε και ο κύριος Γεωργουσόπουλος, όλο αυτό είχε μπει στο θέατρο σαν μία φυσιολογική κατάσταση. Μας προετοίμαζαν από την σχολή για κάτι τέτοιο που θα αντιμετωπίζαμε. Τώρα πιά ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, η κοινωνία έγινε πιο ισχυρή, για να πει, ως εδώ και κανείς δεν θα μπορεί να προσβάλει τον άλλον, ή γιατί δεν έπαιξε καλά, ή γιατί δεν κατάλαβε καλά τι του λέει ο σκηνοθέτης, πόσο μάλλον αν τον κακοποιεί σεξουαλικά και τον παρενοχλεί. Όχι όμως ότι όλοι οι σκηνοθέτες είναι το ίδιο, υπάρχουν και Άγιοι.»

Ο Σπύρος αν και συνταξιούχος ηθοποιός που όμως είναι ενεργός, έβαλε υποψηφιότητα για πρόεδρος του ΣΕΗ και κέρδισε γιατί είχε ένα στόχο. Να αποτρέψει τίς κακές συγκυρίες που συνέβαιναν στο σωματείο και είχε μείνει στο έλεος του θεού. Δεν υπήρχαν συλλογικές συμβάσεις. Δεν πληρώνονταν οι ηθοποιοί.

«Το σωματείο είναι εδώ καινούργιο, δυνατό, με νομομαθείς, αξιόλογους και δουλευταράδες ανθρώπους για να βοηθήσουν, να διεκδικήσουν, να πετύχουν και όλα να πάρουν το δρόμο τους. Το ευχάριστο είναι πως είναι η πρώτη φορά που στο σωματείο είναι γραμμένοι όλοι μα όλοι οι ηθοποιοί»

Δεν φοβάται που μεγαλώνει, δεν φοβάται τον θάνατο και έχει πει «Με το που πήρα την σύνταξη αισθάνθηκα ότι ξαναγεννήθηκα και ξαναζώ από την αρχή. Έχω τόσα πολλά χρόνια μπροστά μου και τόσα πολλά πράγματα να κάνω. Είμαι πλήρης, γεμάτος και ικανοποιημένος από την Ζωή μου.»

Advertisement

Διαβάστε επίσης

Advertisement