Σπάνιο καρέ: Η εκθαμβωτική Έλενα Ναθαναήλ στο πρώτο της εξώφυλλο τη δεκαετία του ’60

Ήταν χωρίς αμφιβολία μία από τις ωραιότερες και πιο εντυπωσιακές γυναίκες του ελληνικού κινηματογράφου και φυσικά όλη η Ελλάδα υποκλίθηκε στην ομορφιά της. Η Έλενα Ναθαναήλ μπορεί να έφυγε τόσο νωρίς από κοντά μας, σίγουρα όμως δεν θα ξεχαστεί ποτέ. Ο δημοσιογράφος και συλλέκτης, Άρης Λουπάσης, σε μία ακόμη ανάρτηση που έκανε στον προσωπικό του λογαριασμό στο instagram, μας ΄χάρισε δύο σπάνιες φωτογραφίες της Έλενας Ναθαναήλ, από την αρχή της καριέρας της, τις αρχές της δεκαετίας του 1960.

Advertisement

Γράφει ο Άρης Λουπάσης:

Η Έλενα Ναθαναήλ στην διεθνή κιν/φική της συμμετοχή (αριστερά) στην ταινία “Walsungenblut” (“Το αίμα των Βελσούγκεν”) γερμανικής παραγωγής που κάνει πρεμιέρα στους κιν/φους στις 21 Ιανουαρίου του ’65. Η καλλονή ηθοποιός λαμβάνει εντυπωσιακές κριτικές με τον τύπο της εποχής να αναφέρει πως η ομορφιά της αγγίζει τα όρια του ονείρου, του παραμυθιού και του μεταφυσικού. Η ταινία κάνει επιτυχία στην Γερμανία και στην συμμετοχή της στο 15ο Φεστιβάλ Βερολίνου κερδίζει τρία βραβεία, καλύτερου νέου ηθοποιού, Β’ ανδρικού ρόλου και καλύτερης σκηνογραφίας και δημιουργεί ιδιαίτερη εντύπωση στην προβολή της στην Εβδομάδα Κιν/φου στην Θεσσαλονίκη. Η αρχή του ονείρου για την δεκαεξάχρονη τότε Έλενα ξεκινά το ’63 όταν ο γνωστός κοσμικογράφος Δημήτρης Λιμπερόπουλος βλέπει σε εκείνη το ιδανικό πρόσωπο που αναζητάει ο Φίνος στο νέο μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη “Κάτι να καίει”.

Advertisement

Το πρώτο της εξώφυλλο στο περιοδικό “Πρώτο” (δεξιά), γοητεύει τον Γερμανό σκηνοθέτη Ράλφ Τίλερ ο οποίος και της προτείνει έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στην νέα του ταινία. Μετά την συγκεκριμένη συμμετοχή θα δεχθεί άλλες δύο προτάσεις για γαλλική και ιταλική ταινία τις οποίες θα απορρίψει καθώς είναι ήδη δεσμευμένη σε άλλες συνεργασίες και θα κάνει όπως αναφέρουν δημοσιεύματα της εποχής συζητήσεις που τελικά δεν θα ευοδωθούν για την νέα ταινία του Τζέιμς Μποντ με τον Σον Κόνερι. Κατά την διαμονή της στην Γερμανία θα απορρίψει και πρόταση γάμου πάμπλουτου Γερμανού αριστοκράτη καθώς όπως η ίδια αναφέρει σε συνέντευξη της δεν υπήρξε ερωτευμένη μαζί του, το νεαρό της ηλικίας της για ένα γάμο και την προτεραιότητα της να δημιουργήσει καριέρα στον χώρο της υποκριτικής.

Με την επιστροφή της το ’65 στην Ελλάδα κάνει μια σημαντική κιν/φική καριέρα σε βραβευμένες ταινίες με σπουδαίους συντελεστές και μια αξιολόγηση θεατρική πορεία όπου ξεχωρίζει κυρίως σε κωμωδίες δίπλα στα μεγαλύτερα ονόματα της εποχής. Αντισυμβατική, ξεχωριστή, σύμβολο μόδας και ευρωπαϊκής αισθητικής και μπροστά από την εποχή της σε πολλά επίπεδα, αφήνει το δικό της αποτύπωμα με την ασύλληπτη ομορφιά, το ταλέντο και την αυθεντικότητα του χαρακτήρα της.

Advertisement

Δείτε τις φωτογραφίες:

View this post on Instagram

Η Έλενα Ναθαναήλ στην διεθνή κιν/φική της συμμετοχή (αριστερά) στην ταινία "Walsungenblut" ("Το αίμα των Βελσούγκεν") γερμανικής παραγωγής που κάνει πρεμιέρα στους κιν/φους στις 21 Ιανουαρίου του '65. Η καλλονή ηθοποιός λαμβάνει εντυπωσιακές κριτικές με τον τύπο της εποχής να αναφέρει πως η ομορφιά της αγγίζει τα όρια του ονείρου, του παραμυθιού και του μεταφυσικού. Η ταινία κάνει επιτυχία στην Γερμανία και στην συμμετοχή της στο 15ο Φεστιβάλ Βερολίνου κερδίζει τρία βραβεία, καλύτερου νέου ηθοποιού, Β' ανδρικού ρόλου και καλύτερης σκηνογραφίας και δημιουργεί ιδιαίτερη εντύπωση στην προβολή της στην Εβδομάδα Κιν/φου στην Θεσσαλονίκη.Η αρχή του ονείρου για την δεκαεξάχρονη τότε Έλενα ξεκινά το '63 όταν ο γνωστός κοσμικογράφος Δημήτρης Λιμπερόπουλος βλέπει σε εκείνη το ιδανικό πρόσωπο που αναζητάει ο Φίνος στο νέο μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη "Κάτι να καίει". Το πρώτο της εξώφυλλο στο περιοδικό "Πρώτο" (δεξιά), γοητεύει τον Γερμανό σκηνοθέτη Ράλφ Τίλερ ο οποίος και της προτείνει έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στην νέα του ταινία. Μετά την συγκεκριμένη συμμετοχή θα δεχθεί άλλες δύο προτάσεις για γαλλική και ιταλική ταινία τις οποίες θα απορρίψει καθώς είναι ήδη δεσμευμένη σε άλλες συνεργασίες και θα κάνει όπως αναφέρουν δημοσιεύματα της εποχής συζητήσεις που τελικά δεν θα ευοδωθούν για την νέα ταινία του Τζέιμς Μποντ με τον Σον Κόνερι. Κατά την διαμονή της στην Γερμανία θα απορρίψει και πρόταση γάμου πάμπλουτου Γερμανού αριστοκράτη καθώς όπως η ίδια αναφέρει σε συνέντευξη της δεν υπήρξε ερωτευμένη μαζί του, το νεαρό της ηλικίας της για ένα γάμο και την προτεραιότητα της να δημιουργήσει καριέρα στον χώρο της υποκριτικής. Με την επιστροφή της το '65 στην Ελλάδα κάνει μια σημαντική κιν/φική καριέρα σε βραβευμένες ταινίες με σπουδαίους συντελεστές και μια αξιολόγηση θεατρική πορεία όπου ξεχωρίζει κυρίως σε κωμωδίες δίπλα στα μεγαλύτερα ονόματα της εποχής.Αντισυμβατική, ξεχωριστή, σύμβολο μόδας και ευρωπαϊκής αισθητικής και μπροστά από την εποχή της σε πολλά επίπεδα, αφήνει το δικό της αποτύπωμα με την ασύλληπτη ομορφιά, το ταλέντο και την αυθεντικότητα του χαρακτήρα της.#arisloupasis#greekactors#greekactress#vintagemovies#vintagegreece#greekcinema#greektheater

A post shared by Aris Loupasis (@arisloupasis) on

Advertisement

Διαβάστε επίσης

Advertisement